• za. jul 27th, 2024

DoorRedactieSDB

mei 28, 2023 #kaag
Bilderberg kaag

Beste Sigrid Kaag, U als partijleider van dé partij die de bescherming van de vrouw zo hoog opneemt, heeft zelf uit alle macht geprobeerd om wantoestanden binnen uw partij richting vrouwen het afgelopen jaar onder het tapijt te houden. Vlucht nu niet in de rol van aanklager.

Uzelf mervrouw Kaag heeft slachtoffers in de kou laten staan. Uzelf nu profileren als redder van een groot deel van uw electoraat, de vrouwen, is veel te makkelijk, doorzichtig. U verslijt hen zodoende impliciet voor dom. In uw opmerking over toenemende vrouwenhaat, die volgens u zelfs Middeleeuwse vormen zou aannemen, kijkt u bovendien opnieuw niet verder dan naar dat wat u wilt zien.

Uw collega’s Wilders en Baudet op rechts en Klaver en uw partijgenoot Paternotte op links zijn toch echt van het mannelijke geslacht (ook al denkt het WOKE-deel van uw partij daar wellicht anders over). Ook zij zijn slachtoffer van de vreselijkste verwensingen. Daarbij komt dat met het toenemen van het aantal vrouwen in de landelijke politiek de hoeveelheid uitgestorte bagger (helaas) navenant toeneemt.

Dat snapt u heus wel, maar middels deze tendentieuze statements externaliseert u liever in plaats van dat u de hand in eigen boezem steekt. U zegt: ,,Wij keren ons af van retoriek die is gericht op het beschadigen van personen en zullen ons uitspreken tegen kwetsend en dreigend taalgebruik.’’ Weet u, de teloorgang van fatsoen, respect en oprechte interesse in een andere mening is de oorzaak van verloedering en verhuftering in uw ‘huis’, het politieke hoofdpodium. Daar wordt haat voorgeleefd. En uw partij doet daar aan mee. Wat zei dhr. Sjoerdsma vorige week ook al weer tegen zijn collega Bosma?

En dan neemt u nu wanhopige burgers de maat die in huidige penibele en onzekere tijden uit de bocht vliegen? Dat valt zeker niet goed te praten, maar wat doet uzelf met de balk in uw eigen oog? Mijn vader, oud-politicus (CDA-man), had in zijn actieve carrière in de jaren ‘70 en ‘80 respect en bewondering voor de partijen op links én rechts. Ook in Den Haag werd in die jaren nog het goede voorbeeld gegeven.

Men had elkaar namelijk nodig. In het debat van toen was het uitgangspunt naar elkaar luisteren om zodoende de eigen mening te kunnen aanscherpen om er vervolgens (samen) beter van te worden. Politiek van nu is verworden tot de ander het zwijgen willen opleggen en het willen alleenheersen vanuit de arrogantie de waarheid in pacht te hebben en daarbij letterlijk en openlijk de ander te verslijten voor dom, racistisch en gevaarlijk. ,,Demonisering en ontmenselijking van de ander hebben gevolgen.

Je hoeft geen helderziende te zijn om te vrezen voor de gevolgen. Voor mensen die opeens de daad bij het woord voegen. En dan is het te laat.’’ Voila, stop dan met uw gepreek en leef dat voor wat u van een ander wilt zien. Uw leden geven u het voorbeeld. Zij praktiseren zuiverheid in hun wens tot nader onderzoek. U en uw partijtop falen, blijven steken in woorden. Bescheidenheid zou u sieren. Niet uw krokodillentranen.