omtzigt

Geachte meneer Omtzigt, beste Pieter, even een open brief aan U

Geachte meneer Omtzigt, beste Pieter,

Met de afgelopen verkiezingen van 17 maart ging mijn stem niet naar u. Zo, dan hebben we het vervelende gedeelte achter de rug. De reden waarom ik niet op u stemde, is dat u bij de verkeerde partij zit. Zo simpel is dat. Het doet me pijn, want diep in mijn hart wilde ik namelijk heel graag op u stemmen. U bent voor mij namelijk de belichaming van de nieuwe politiek. Tenminste van hetgeen ik graag zie als nieuwe politiek. Eerlijke politiek. Politiek met een hart.

Met afgrijzen en diep respect heb ik het debat rondom de toeslagenaffaire gevolgd. Het afgrijzen vanwege de Rutte-doctrine. Diepgeworteld. Diep respect voor uw ongelooflijke drive om het onrecht dat de tienduizenden ouders is aangedaan recht te zetten. Een allergie voor onrecht. Iets dat we delen. Dat u het zich persoonlijk aantrekt evenzo. Daarom voelde ik ook een gevoel van begrip toen u aangaf dat u zichzelf even terug zou trekken uit de politiek. Dat de afgelopen vier jaar waarin u van alle kanten – ja zelfs vanuit uw eigen partij – bent tegengewerkt u heel zwaar zijn gevallen en de batterij even leeg is.

Ik hoop dat u snel weer de oude bent, meneer Omtzigt. Want ik wil op u stemmen. Dat zal deze verkiezingen niet meer gaan en dus ben ik bang dat we nog vier jaar met dit destructieve kabinet opgescheept zitten. Dat ze nog vier jaar lang een spoor van vernieling achter kunnen laten waar deze generatie en de generatie hierna nog jaren last van zullen hebben.

Wij mensen zijn echter doorzetters, meneer Omtzigt. Net als u. Daarom hoop ik dat u het gezicht wil worden van een politieke revolutie. Leiding wil gaan geven aan een nieuw kabinet met mensen die het hart op de juiste plek hebben. Politici die de belangen van de burgers weer behartigen. Die het referendum weer invoeren, zodat mensen weer een stem krijgen. U bent voor mij namelijk de man die de menselijkheid weer terug moet brengen in de Tweede Kamer en neemt u dan ook gelijk de Eerste Kamer even mee. Stap 1 is dat u dan een eigen partij opricht. Een stap die u, naar mijn bescheiden mening, naast lof een enorm aantal stemmen zal opleveren.

Er zijn namelijk een hoop mensen die hetzelfde over u – en over de huidige staat van het politieke klimaat – denken als ik. Als u die partij heeft opgericht, is stap 2 om Renske Leijten over te halen om u te vergezellen. Jullie hebben namelijk bewezen een geweldig duo te vormen. Wellicht kan zij dan de eerste vrouwelijke premier worden. Zou dat niet geweldig zijn?

Als u – wat ik echt vanuit het diepste van mijn ziel hoop – daadwerkelijk een eigen partij opricht, krijgt u van mij de belofte dat ik op u stem, maar tevens dat ik al mijn journalistieke en persoonlijke bronnen zal aanboren om ervoor te zorgen dat het een enorm succes zal worden. Want als iemand het in zich heeft om ervoor te zorgen dat het goed komt, bent u het wel.

Een goed herstel gewenst en ik hoop dat u zich snel weer aan het politieke front meldt.

Lieve groet,

Abonneer u nu op onze gratis elektronische nieuwsbrief SDB-nieuws klik hier om te registreren