Connect with us

Politiek Internationaal

British Bullshit Corporation vergoelijkt Oekraïense nazi’s

Published

on

Oekraïne

De Orwelliaanse realiteit van de Beeb zou het ’s werelds meest kapotte propagandakanaal moeten maken, schrijft Finian Cunningham.

Er is geen nazi-aanwezigheid in Oekraïne, het Azov-bataljon zijn slechts uitstekende strijders, en Russische beweringen over denazificatie van het regime zijn cynische vervalsingen om agressie te rechtvaardigen, aldus de BBC.

Op een sluipende manier moet men het zelfvertrouwen bewonderen van de British Broadcasting Corporation die zichzelf promoot als een van ’s werelds ‘meest vertrouwde’ nieuwsmerken. Terwijl het de Russische nieuwsmedia bespot en bespot als “staatseigendom” en “Kremlin-propagandamachines”, is de BBC zelf 100 procent staatseigendom en volledig in lijn met de propagandadoeleinden van de Britse regering en de NAVO. Die propaganda omvat vervorming en verzinsel met de arrogante bewering dat het onafhankelijke nieuwsinformatie is.

Propaganda, ouwe kerel, dat is iets wat de Russen doen. Maar niet de Britse Bullshit Corporation. Oh nee, de hemel verhoede, we zijn tenslotte Brits… fair play, objectief, cricket, stijve bovenlip, London Calling, vecht tegen ze op de stranden, enzovoort, alle zelfbewonderende scheldwoorden van een zelfverklaarde goedaardig rijk.

En dus in een recente uitzending had de altijd zo zelfvoldane Ros Atkins van de BBC de koperen nek om kijkers te verzekeren dat er geen nazi’s in Oekraïne waren. Hij zei dat het een mythe was die door het Kremlin was verzonnen als voorwendsel voor zijn militaire interventie in Oekraïne. Atkins bagatelliseerde het Azov-bataljon als een aantal extreemrechtse leden die te verwaarlozen waren. Hij beweerde ook dat het Azov-bataljon werd opgericht om Oekraïne te verdedigen tegen de Russische agressie die in 2014 begon. De verdraaiing door de BBC van de staatsgreep van 2014 in Kiev is verbazingwekkend.

De schaamteloze ontkenning door de BBC van Azov en andere nazi-regimenten in het Oekraïense leger staat in schril contrast met de goed gedocumenteerde  feiten. Afbeeldingen van met fakkels verlichte processies ter ere van Stepan Bandera en andere Oekraïense SS-medewerkers, afbeeldingen van nazi-vlaggen, nazi-groeten en nazi-insignes zijn er in overvloed. Azov-leiders zoals Andrey Biletsky en Olena Semenyaka brengen openlijk hulde aan het Derde Rijk.

Advertisement

De Oekraïense president Vladimir Zelensky is mogelijk joods en heeft naar verluidt familieleden die zijn omgekomen in de Holocaust. Maar hij is eigendom van de nazi-brigades. Zijn PR-waarde als Joods gezicht voor het regime is een grote troef (bedankt CIA, MI6!). Maar het verandert niets aan het feit dat het Oekraïense leger een fascistische kracht is die sinds 2014 acht jaar lang een terreuroorlog voerde tegen het Russisch sprekende volk van Zuidoost-Oekraïne – waarbij 14.000 doden vielen – totdat het werd gestopt door de interventie van Rusland op 24 februari.

Geen wonder dat de BBC verslag doet van Azov wanneer het Britse Ministerie van Defensie hun strijders traint en bewapent, samen met andere NAVO-staten.

In dezelfde BBC-uitzending vertelde Atkins de kijkers dat het Russische leger de kraamkliniek van Mariupol en het theater van Mariupol had gebombardeerd, met burgerdoden tot gevolg. Geen bewijs, geen beelden van lijken. Gewoon aanname van ons vertrouwen, want tenslotte “dit is de BBC”.

Hier gaat het bedrijf van ontkenning over de Azov en nazi’s naar het daadwerkelijk promoten van hun propagandaleugens. Dat komt omdat de BBC Oekraïense journalisten in dienst heeft en vertrouwt die gelieerd zijn aan extreemrechtse politiek.

Burgers die uit Mariupol zijn gevlucht, hebben tegenover onafhankelijke nieuwsorganisaties getuigd dat de Azov-strijders zowel het ziekenhuis als het theater tot ontploffing hebben gebracht in een valse-vlag-operatie die bedoeld was om Rusland te belasteren en de NAVO-steun aan het Oekraïense regime te versterken.

Advertisement

Wat de BBC hier doet, wordt weerspiegeld door Amerikaanse media zoals CNN, NBC en anderen. Het is ook een herhaling van hoe ze verslag deden van Syrië, waar ze het Syrische leger en Russische bondgenoten beschuldigden van het bombarderen van burgers. De realiteit was dat dorpen en steden zoals Aleppo belegerd werden door door het Westen gesteunde huurlingen en hun propagandisten in de Witte Helmen die onder valse vlag gruweldaden uitvoerden. De BBC zou de kijkers vertellen dat het Syrische leger en Rusland burgers doodden, terwijl de burgers in werkelijkheid werden bevrijd van een schrikbewind. Hetzelfde gebeurt met de Azov en andere nazi’s in Oekraïne die door de BBC, CNN, enz. worden vergoelijkt en gepromoot.

Stel jezelf de vraag: waarom bericht de BBC niet meer vanuit Syrië? Hoe zit het met al die hysterische beweringen over oorlogsmisdaden tegen burgers toen het Syrische leger en Rusland steden en dorpen bevrijdden? Waarom heeft de BBC geen follow-up gegeven om Syrische burgers te interviewen om erachter te komen hoe zij zich voelen over hun bevrijding? Dezelfde BBC “journalisten” hebben het te druk met het draaien van de volgende propagandaoorlog voor de Britse regering en de NAVO in Oekraïne.

Dit jaar markeert de honderdste verjaardag van de “Beeb”, zoals het liefkozend wordt genoemd. Het werd opgericht door de Britse regering als propagandadienst. Eerdere namen waren onder meer de British Empire Service. Medewerkers werden tot voor kort doorgelicht door MI5, de Britse staatsinlichtingendienst. Dat zijn ze ongetwijfeld nog steeds, alleen nu nog stiller heimelijk. Volgens de wet moet elk Brits huishouden een tv-licentie (£ 159 per jaar) kopen om de financiering van de BBC te ondersteunen. Doet u dit niet resulteert in strafrechtelijke vervolging en zelfs gevangenisstraf.

De Orwelliaanse realiteit van de Beeb zou het ’s werelds meest kapotte propagandakanaal moeten maken. Maar dat is dan ook weer zo Orwelliaans aan de BBC. Het heeft nog steeds een gezond imago voor veel mensen over de hele wereld. Zelfs wanneer het witwassen van nazi’s in Oekraïne zijn laatste ster beurt is.

BELANGRIJK STEUN SDB MET EEN KLEINE GIFT

Plaats je eigen nieuws op Ons Nieuws

On Nieuws

Musk vergreep zich aan stewardess

Elon Musk, de libertaire miljardair die tracht de totale controle over Twitter te verkrijgen, blijkt zich schuldig te hebben gemaakt aan seksueel grensoverschrijdend gedrag. Zijn ruimtevaartbedrijf SpaceX heeft een stewardess… [...]

Een inleiding op de WHO, het verdrag en zijn plannen voor paraatheid bij pandemie

De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO), wiens grondwet gezondheid definieert als ‘ een toestand van fysiek, mentaal en sociaal welzijn, niet alleen de afwezigheid van ziekte of gebrek ‘, heeft onlangs opmerkelijke ommezwaaien georkestreerd in… [...]

Wat doet het Pandemisch Verdrag

Sociale media gonsden van het angstaanjagende nieuws over een nieuw Pandemisch Verdrag (officieel het “ Zero conceptrapport  van de Werkgroep voor het versterken van de WHO-paraatheid en respons op gezondheidsnoodgevallen aan de… [...]

WTO en de WHO Rusland is van plan zich terug te trekken uit het globalisme

De Russische regering begint een reeks ontslagnemingen van internationale organen, waaronder de Wereldhandelsorganisatie (WTO) en de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO), zei vicevoorzitter van de Russische Doema Pjotr ​​Tolstoy dinsdag.  WTO, Men moet… [...]

Babyvoeding: Amerikaanse elites hamsteren babymelk

Bill Gates investeert in kunstmatige Babyvoeding, Amerikaanse elites hamsteren babymelk, zullen miljoenen kinderen in Europa binnenkort verhongeren? Babyvoeding De leveringscrisis wordt erger en erger. In Amerika is er bijna geen… [...]

Copyright © 2010 SDB

Dumanbet yeni giriş - Dinamobet giriş -
Kolaybet giriş
- Sekabet yeni giriş - envidatoken.io -
celtabet
- atlantisbahis.club -

retrobet.live

-

mars bahis güncel adres

- istanbul eskort - izmir eskort - eskort mersin - eskort - eskort antalya - istanbul avukat - web tasarım