DELEN
trump

Sinclair Broadcast Group, één van de grootste mediabedrijven van de Verenigde Staten, ligt onder vuur. Sinclair heeft al zijn bijna tweehonderd televisiestations gevraagd dezelfde waarschuwing over eenzijdig nieuws uit te sturen. Dat is opmerkelijk, gezien het conservatieve mediabedrijf zelf bekritiseerd wordt om zijn eenzijdige berichtgeving die vooral de verdiensten van president Trump prijst.

Trump zei dat Sinclair ‘veel beter is dan CNN.’ Wat we weten over de conservatieve media-gigant.

Sinclair Broadcast Group is niet zo bekend een naam op televisie als Fox News’s News Corp. of CNN’s Turner Broadcasting System, maar het bereik ervan kan wedijveren met dat van een cable juggernaut.

Het bedrijf is de grootste eigenaar van lokale televisiestations in het land, met 173 stations in 81 broadcastmarkten die zich uitstrekken van kust tot kust en zowat overal tussenin, in een tijd waarin lokaal nieuws de nationale nieuwsmedia overtreft, zowel in het algemene kijkerspubliek als in het vertrouwen . Ongeveer 85 procent van de Amerikanen vertrouwt op lokaal nieuws , meer dan de 77 procent voor familie of vrienden, volgens het Pew Research Center.

Maar een verbluffende video waarin de ankers werden getoond die vereiste scripts lazen die een van de favoriete thema’s van president Trump leken te zijn, heeft opnieuw kritisch naar voren gebracht wat critici beschouwen als de jarenlange inspanningen van het mediaconglomeraat om conservatief getinte verslaggeving in lokale markten te injecteren.

Hier zijn enkele dingen die u moet weten over het bedrijf en waar het actief is.

Wat is Sinclair en waarom hebben sommige mensen er nog nooit van gehoord?

Sinclair is gevestigd in een buitenwijk van Maryland en bezit en exploiteert lokale nieuwszenders in het hele land, in steden zoals Bakersfield, Californië. Amarillo, Tex .; Cedar Rapids, Iowa; en Birmingham, Ala., hoewel het momenteel geen stations in New York, Chicago, de San Francisco Bay Area of ​​Los Angeles bezit.

Veel van de stations die het beheert, zijn aangesloten bij andere nationale netwerken, zoals WKEF, een dochteronderneming van ABC in Dayton, Ohio, en KOKH, een filiaal van Fox in Oklahoma City, en zijn daarom meer bekend bij deze verenigingen. Sinclair bezit of exploiteert 59 Fox-filialen, 41 ABC-filialen, 30 CBS-gelieerde ondernemingen, 25 NBC-filialen, negen Univision-filialen en anderen, en heeft ook een eigen netwerk, Comet, volgens zijn website.

De stations zijn geclusterd in overwegend conservatieve gebieden van het land, volgens een analyse van de bedrijfsmarkten door Philip Bump van The Washington Post: de uitzendgebieden van de Sinclair-stations stemden op Trump boven Hillary Clinton gemiddeld met een marge van 19 punten.

Waarom is Sinclair nu in het nieuws?

Interesse in Sinclair werd pas opgepikt nadat rapporten een schijnbaar Trump-vriendelijk script lieten zien dat het bedrijf zijn ankers landelijk had laten lezen, met “onverantwoordelijke, eenzijdige” en “nep” nieuwsverhalen.

Het script van één minuut, dat leek op de inspanningen van Trump om de rapportage aan te vallen waar hij het niet mee eens was als ‘nepnieuws’, bracht langdurige kritieken naar voren over wat velen zien als de kanteling van het bedrijf.

De nepverhalenpromo, die voor het eerst werd gerapporteerd door CNN in maart, trok brede aandacht nadat Deadspin een video- zaterdag publiceerde waarin tientallen van de ankers van het bedrijf in het land lagen en het script over elkaar lazen , waardoor een visceraal portret van berichtbeheersing door bedrijven werd gecreëerd.

Deadspin on Twitter

How America’s largest local TV owner turned its news anchors into soldiers in Trump’s war on the media: https://t.co/iLVtKRQycL https://t.co/dMdSGellH3

De video is sinds de publicatie zaterdagnamiddag meer dan 7,5 miljoen keer bekeken. Trump voegde brandstof toe aan het vuur door naar de verdediging van het netwerk te springen en schreef dat “Sinclair veel beter is dan CNN en nog meer Fake NBC, wat een totale grap is.”

“Zo grappig om Fake News Networks te zien, een van de meest oneerlijke groepen mensen die ik ooit heb behandeld, kritiek op Sinclair Broadcasting omdat ze bevooroordeeld zijn”, schreef hij op Twitter.

Begin dinsdag bleef Trump tweeten over Sinclair.

Donald J. Trump on Twitter

The Fake News Networks, those that knowingly have a sick and biased AGENDA, are worried about the competition and quality of Sinclair Broadcast. The “Fakers” at CNN, NBC, ABC & CBS have done so much dishonest reporting that they should only be allowed to get awards for fiction!

Ten minste één in Sinclair bezeten station in Wisconsin gaf aan dat het de inspanning weerstond: “WMSN / FOX47 Madison heeft de Sinclair-promotieaankondiging dit weekend niet uitgezonden tijdens ons 9pm-nieuws”, zei het station in een Twitter-verklaring . “Integendeel, we bleven trouw aan onze belofte om onze Madison-kijkers lokaal nieuws, weer en sport van interesse voor hen te bieden.”

FOX 47 Madison on Twitter

In response to the Sinclair message aired: “WMSN/FOX47 Madison did not air the Sinclair promotional announcement during our 9pm news this weekend. Rather, we stayed true to our commitment to provide our Madison area viewers local news, weather and sports of interest to them.

Sinclair’s promo hernieuwde ook de angst voor de gevolgen van een grotere consolidatie in de nieuwsmedia. Het bedrijf, dat sinds 2010 het aantal stations dat het bezit, met bijna het drievoudige heeft uitgebreid, hoopt 42 extra stations toe te voegen als onderdeel van een potentiële buy-out van Tribune Media, waarvoor het federale toestemming nodig heeft.

Waarom zeggen critici dat Sinclair bevooroordeeld is?

Sinclair is in de schijnwerpers gestaan ​​door rechttoe rechtaan verslaggeving en commentaar op nationale kwesties in zijn lokale uitzendingen te injecteren sinds lang voordat het advies ‘nep verhalen’ openbaar werd, waardoor het uniek is in de wereld van de uitzendtelevisie, die minder wordt belast door de partijdigheid die markeert kabelnetwerken zoals Fox News Channel en MSNBC.

Terwijl andere stationeigenaren meestal “must-run” -segmenten gebruiken om stationspromoties te pushen, heeft Sinclair de vereiste programmering gebruikt om conservatief neigende standpunten in zijn lokale uitzendingen te duwen.

“De must-runs zien eruit alsof ze deel uitmaken van het nieuws”, vertelde David Twedell, zakelijk manager van een plaatselijke camera-arbeidersvakbond in Seattle, aan The Washington Post . “En dat zijn ze duidelijk niet.

Boris Epshteyn, een voormalig ambtenaar van het Trump White House en campagne surrogaat die vorig jaar werd ingehuurd als ‘chief political analyst’ van het bedrijf, helt segmenten op die vaak Trump verdedigen en hamer op andere Republikeinse thema’s.

Epshteyn woog op de veel verguisde commissie van Trump om vermeende kiezersfraude te onderzoeken – sinds hij werd ontbonden na het uitspreken van tweeledige verwijten uit vele staten – door staten aan te sporen “alles in het werk te stellen om samen te werken.” Na witte nationalistische demonstraties in Charlottesville die vorige zomer gewelddadig werden , verdedigde hij Trump’s beruchte ” beide kanten” commentaar in een persconferentie , zeggende dat “de president correct erkende dat er ook links en haat is van links”.

[ Een tv-bedrijf waarschuwde zijn kijkers over het nepnieuws van de media. Nu staat het op het punt om enkele van de grootste stations van het land over te nemen. ]

Mark Hyman, een voormalig executive van Sinclair, leidt ook een commentaarsegment dat soms als een klankbord voor het recht lijkt.

“Luister goed, sneeuwvlok, ja, ik praat tegen je, jij de strijder voor sociale gerechtigheid die jaagt naar trigger-waarschuwingen en veilige ruimtes”, zei hij in een veel genoemd segment over universiteitscampussen. “College is geen oppasdienst.”

De Terrorism Alert Desk van het bedrijf produceert segmenten die de dreiging van terrorisme wereldwijd onderstrepen. John Oliver, presentator van HBO-comedy, lanceerde een nieuwsbulletin van de balie over pogingen om burkini’s in Frankrijk te verbieden als onderdeel van een kritische blik op Sinclair vorig jaar.

‘Dat gaat niet over terrorisme,’ zei Oliver ongelovig. “Het gaat alleen over moslims.”

Sinclair Broadcast Group: Last Week Tonight with John Oliver (HBO)

Sinclair Broadcast Group is the largest owner of local TV stations in the country. That’s alarming considering that they often inject political views into local news. Connect with Last Week Tonight online…

Tijdens de presidentiële campagne gaven Sinclair-stations een onevenredige hoeveelheid neutrale of gunstige dekking aan Trump in vergelijking met de dekking van Clinton, volgens interne documenten die werden bekeken door The Washington Post. Sommige “must-run” -segmenten over Clinton omvatten die over vermeende gezondheidskwesties, evenals haar behandeling van haar e-mailserver als staatssecretaris.

Politico meldde dat de senior adviseur van het Witte Huis en Trump-schoonzoon Jared Kushner een groep bedrijfsleiders hadden verteld dat de campagne van Trump een overeenkomst had met Sinclair om toegang te verlenen aan Trump op voorwaarde dat de interviews zonder commentaar zouden worden uitgezonden.

Dit soort dekking dateert van jaren terug. Tijdens het presidentschap van Obama werd de stationsgroep bekritiseerd voor het runnen van een infomercial van een op Republikeinen afgestemde PAC die beweerde dat Obama campagnegeld had kunnen ophalen bij de militante groep Hamas, evenals een nieuwssegment van een half uur waarin Obama werd bekritiseerd voor de economie en de aanval op een Amerikaanse faciliteit in Benghazi, Libië, die vóór de verkiezingen van 2012 liep.

In het midden van John F. Kerry’s uitdaging voor president George W. Bush bij de verkiezingen in 2004, werd de stationsgroep op grote schaal bekritiseerd omdat ze van plan was een documentaire te draaien getiteld “Stolen Honour: Wounds That Never Heal” die een negatief licht op Kerry’s anti werpen -Vietnam Oorlog-activiteiten. Hoewel het de opname van de documentaire volledig heeft gesteund, heeft het delen van het document uitgezonden in de dagen vóór de verkiezingen.

Van wie is het eigendom en wat zijn hun politieke opvattingen?

Het bedrijf is eigendom van de familie van oprichter Julian Sinclair Smith. Volgens de New York Times hebben de voorzitter van het bedrijf, de zoon van Smith, David Smith en zijn broers de meeste van hun politieke donaties aan Republikeinse zaken gegeven.

Tijdens de 2016 verkiezing cyclus, de broeders “gedoneerd tienduizenden dollars aan Republikeinse oorzaken, waaronder ten minste $ 6000 van Frederick Smith een ‘super PAC ondersteunende Mr. Trump en $ 20.000 van David Smith aan de Nationale Republikeinse Congressional Committee,” de Tijden gemeld .

Wat zijn de details van de uitbreidingsplannen van Sinclair?

Het bedrijf wacht op een federale goedkeuring van een voorgestelde buy-out van Tribune Media ter waarde van $ 3,9 miljard, waardoor er 42 meer lokale televisiestations aan de pijlkoker zouden worden toegevoegd, onder meer in Chicago, Los Angeles en New York.

Volgens de huidige regels van de Federal Communications Commission mogen eigenaren van een enkel station 39 procent van de nationale kijkers niet bereiken en is het eigendom van meer dan twee zenders op de meeste tv-markten verboden. Maar de FCC onder Republikeinse voorzitter Ajit Pai – die een ontmoeting had met leidinggevenden van Sinclair in de dagen voordat hij tot voorzitter werd benoemd – zat midden in een sterke druk om deregulering.

Pai heeft verklaard dat hij voorstander is van het versoepelen van eigendomsstandaarden, en de FCC kan uitzonderingen aanbieden en afstand doen van die regels. Als de deal doorgaat, kunnen de stations van Sinclair maar liefst 70 procent van de huishoudens in het land bereiken.

Wat heeft Sinclair gezegd over de recente controverse?

Zoals Paul Farhi van De Post meldde , schreef Scott Livingston, de vice-president van het nieuws, in een memo aan de medewerkers van Sinclair maandag dat de critici van het bedrijf ‘overstuur waren over ons goed onderzochte journalistieke initiatief gericht op eerlijke en objectieve rapportage’. Livingston, Farhi schreef, “benadrukte dat de campagne gericht was op ongefundeerde claims, zoals de beruchte ‘ Pizzagate ‘ samenzweringstheorie die een schietpartij in een pizzarestaurant in Washington inspireerde; of die over de paus die zogenaamd de kandidatuur van Trump zou onderschrijven – een vervallen hoax die zich als een lopend vuurtje verspreidde op Facebook in 2016. ”

De campagne zelf bood echter geen specifieke voorbeelden aan kijkers. En Livingston vermeldde in zijn memo geen verhalen als de in diskrediet geraakte theorie dat een personeelslid van de Democratische Nationale Commissie met de naam Seth Rich werd vermoord als terugbetaling voor lekkende politiek gênante DNC-e-mails aan WikiLeaks. WJLA van Sinclair achtervolgde het rijke verhaal gretig; vorig jaar meldde het dat een amateur-onderzoeksgroep die werd gefinancierd door een GOP-lobbyist, ontdekte dat een “huurmoordenaar” waarschijnlijk Rich had gedood. De politie beweert dat Rich tijdens een mislukte overval is vermoord.

In een bedrijfsverklaring zei Sinclair maandag dat de aankondigingen “beantwoordden aan het wantrouwen van het publiek in nieuws in het algemeen” en dat “de promo’s geen politieke agenda vormden, en niets meer betekenden dan een poging om onze bekroonde nieuwsprogrammering te onderscheiden van andere, minder betrouwbare informatiebronnen. ”

“We zijn niet zeker van de motivatie voor de kritiek, maar vinden het merkwaardig dat we worden aangevallen omdat we onze nieuwsmensen vragen hun publiek eraan te herinneren dat er ongefundeerde verhalen bestaan ​​op sociale media, wat resulteert in een slecht geïnformeerd publiek met potentieel gevaarlijke consequenties, “zei Livingston in de verklaring. “Het is ironisch dat we worden aangevallen voor berichten die ons journalistieke initiatief voor eerlijke en objectieve rapportage promoten, en voor het specifiek vragen van het publiek om onze newsrooms verantwoordelijk te houden. Onze lokale stations behouden het vertrouwen van onze doelgroepen door gefocust te blijven op feitengebaseerde rapportage en duidelijk identificerend commentaar. “

Reacties

Reacties

Geef een reactie